Countdown

Om mindre än en vecka kommer min snyggis hem! Saknar honom så mycket men ska jobba nästan alla dagar fram tills dess så tiden går rätt fort då. Tråkigt att jag inte har jobbat mer i sommar (inte mitt val då utan blev schemalagd så) för denna sommar har ju varit så himla hemsk gällande vädret. SOM TUR ÄR drar jag och Erik snart i väg till paradiset ! :D

Vardag | | Kommentera |

Wedding

Min barndomsbästis Elin gifte sig i fredags med hennes älskade Max. De hade verkligen supertur att solen tittade fram eftersom de hade vigseln utomhus i botaniska trädgården (och man vet ju aldrig när regnet tittar i Sverige). Superfina tillsammans! :D <3

Bilder, Händelser, Vardag | | En kommentar |

Kungsleden

I söndags kväll kom jag hem efter sju dagar i fjällen. De sista 2 dagarna blev lite chill för då var vi framme i Ammarnäs och på söndag morgon forsatte killarna att vandra vidare men eftersom jag väntade på buss och flyg blev det ytterligare en vilodag för mig. Men det behövdes nog för man gick så många timmar per dag och att gå upp för ett snötäckt berg med 19 kg på ryggen kändes som det tyngsta jag någonsin gjort! Så man var väldigt slut och trött och tänkte många gånger "varför gick jag med på detta?!". Men naturen var så vacker och man fick se en hel del renar så det kompenserade faktiskt den fysiska ansträgningen :)

Här började vi, i Hemavan, södraste delen av kungsleden.
Tog inte lång tid innan vi såg massa renar
Posar lite medan man fortfarande va någorlunda fräsch
Improvisoriskt fick vi bygga oss en bro för att ta oss över vattnet
FrukostdagsVackraste vyn
Dock fruktansvärd jobbig att ta sig upp för
Efter bergmassiven gick man ner mot vår och sommar
Slutet av dag tre, hade precis börjat regna lite men det gjorde inget för vi såg campingplatsen vi skulle tälta på (längst till vänster, en liten stuga)
Oj Erik ser lite sur ut men han var glad!
Tog mig ett dopp för duschar fanns det ju inte. Detta vatten kändes som varmt (~7-10 grader) jämfört mot isvattnet vi snabbt tvättade av oss i dag 3.
Framme i Ammarnäs och vi står på Sveriges nordligaste potatisodlig - POTATISBACKEN!
Vår campingplats när vi kom fram, väldans mysig trots mycket blås.

Summan av kardemumman, jag tror inte jag kommer gå på en så lång färd igen, men dagsturer skulle vara roligt! Jättevackert landskap och jag är glad att jag åkte :) Nu ska Erik och killarna vandra i 3 veckor till (insane) och jag kommer sakna honom så mycket! Men när han kommer hem ska vi dra till paradiset!! :D